Kjøpsvilkår og betingelser

 

Firmaopplysninger

Navn: QOMO AS
Org.nr.: 815 438 302
Postadresse: Torggata 35, 0183 Oslo
Besøksadresse: Torggata 35, 0183 Oslo
Telefon: 21 38 97 27 (mandag – fredag kl. 9-16)
Mail: hello@qomo.no

 

Generelt

Alle priser oppgitt i nettbutikken er i norske kroner og inkludert 25% merverdiavgift. Prisen som oppgis i kjøpsøyeblikket inkluderer MVA, fakturagebyr og fraktkostnader. Varene kan enten hentes i butikk eller leveres med DHL Express. Ved levering tilkommer portokostnader. Levering kan kun skje til adresser på Norges fastland.

Etter å ha fullført en ordre vil du motta en ordrebekreftelse på mailadressen du oppgav da du handlet. Dette er kun er oversikt over bestillingen og ikke en garanti for at alle varer er på lager. Når din ordre er godkjent vil man få tilsendt en ny mail med kvittering fra kjøpet. Vær oppmerksom på at du taster inn riktig adresse da man ikke vil motta ordrebekreftelse/kvittering fra om den oppgis feil. Ønsker du å kansellere en ordre må du gi oss beskjed raskt! Vi har kun mulighet å stoppe en ordre før den hentes fra vårt lager. 

Nettbutikken deler varelager med den fysiske butikken og vi tar derfor forbehold om skrivefeil og feil i den elektroniske lagerbeholdningen/utsolgtsituasjoner. Dersom vi mangler deler av din ordre vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare.

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil derfor i noen tilfeller ikke stemme for alle. Dersom et produkt ikke passer så kan ikke Qomo holdes ansvarlig for dette. Er du ekstra usikker så kontakt oss gjerne på mail eller via telefon så hjelper vi gjerne! Gjør også oppmerksom på at fargegjengivelser kan oppleves forskjellig på ulike flater pga. skjerminnstillinger, og at vi selvfølgelig etterstreber en så korrekt fargegjengiving som mulig. 

Qomo AS er ansvarlig for alle korttransaksjoner gjort gjennom qomo.no.

Personer under 18 år må ha tillatelse til å handle i nettbutikken.

 

Betalingsmetoder

Hos oss kan du velge mellom to trygge og sikre betalingsmetoder:

 

1. Kortbetaling og PayPal

Vi godtar betaling med Visa, MasterCard, American Express og Apple Pay gjennom Stripe, samt betaling via PayPal. Ved kortbetaling blir pengene i første omgang reservert på din konto. Når vi har pakket og klargjort din ordre, trekker vi pengene som allerede er reservert. Stripe og Paypal er blant verdens ledende aktører innen kjøpsbehandling via netthandel, og sørger for en trygg håndtering av dine kortopplysninger.

 

2. Klarna

Les mer om Klarna sine vilkår her.

 

Leveringsmetoder

I vår nettbutikk kan du velge mellom to leveringsmetoder:

 

DHL Express

 

Hent i butikk — Qomo, Torggata 35, 0183 Oslo

Vi tilbyr våre kunder å hente varen selv i butikk i Oslo uten tillegg i prisen.

 

Din ordre er klar til henting når du mottar mail med kvittering fra godkjent kjøp. Merk: Ordrebekreftelse er ikke gyldig for uthenting av pakker og fungerer kun som en oppsummering av ditt kjøp. Bestillinger lagt etter kl. 14 på fredager behandles normalt mandager. 

Ved henting av varer i butikk vil man måtte fremvise kvitteringen man har mottatt på mail, samt kunne legitimere seg med gyldig ID. Det er dessverre ikke mulig å hente ut pakker på vegne av andre. 

Hentefrist: 14 dager.

 

Levering

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig at du gir oss beskjed innen 14 dager etter av varen er mottatt. Da vil vi selvfølgelig betale returkostnaden og sende riktig vare så snart det lar seg gjøre. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjon, vil det være bevis for oss at varen er handlet i vår nettbutikk.

 

Reklamasjon

Hvis det er feil/mangler med varen du har kjøpt har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at man gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar skriftlig kontakt med oss på mail for å dokumentere hva som er problemet med varen. Bilder av god oppløsning og/eller nærbilder som kan dokumentere feilen vil også bli etterspurt.

OBS! Dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom du mener varen du har mottatt har feil/mangler så må du ta skriftlig kontakt snarest etter mottak av varen.

 

Bytte, retur og angrerett

Hos qomo.no har du etter loven 14 dagers ubetinget angrerett fra dagen du mottar varen. Da er det viktig at man informerer oss innen de 14 dagene er utløpt. Skulle fristen være ute vil varen(e) returneres til kunde med et fraktgebyr.

Ved uavhentede pakker forbeholder vi oss retten til å belaste deg som kunde et gebyr på 250.- som går til å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med frakt/ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer ved fakturakjøp.

Undertøy og bikiniunderdeler kan ikke byttes/returneres.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer tilbake til oss når den returneres. Det betyr at du som kunde er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar den. Vi anbefaler derfor å benytte Norgespakke med sporing (170.-) for returforsendelser. Husk å ta vare på sporingsnummer.

 

Bytte

Dersom du har mottatt en vare du kun ønsker å bytte i annen størrelse så anbefaler vi at du tar kontakt med oss på mail så snart som mulig, da vi må reservere størrelsen du ønsker å bytte til. Merk at undertøy og bikiniunderdeler ikke byttes.

Gjelder det bytting til annen vare så må opprinnelig vare sendes i retur til oss på adresse: Qomo AS, Torggata 35, 0183 Oslo. Ny vare må så bestilles i nettbutikken vår.

Returfrakten betales av kjøper.

 

Retur og angrerett

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 14 virkedager etter at vi har mottatt returen. Du vil motta en mail med kvittering fra returen når den er ferdig behandlet. Dersom ordren er betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til samme kort som ble benyttet ved kjøp. Har du valgt å betale med faktura kan du se bort fra denne, men husk å gi Klarna beskjed om utsettelse av fakturaen for å unngår ekstra purregebyr.

Dersom du har handlet med faktura og returnerer deler av din ordre så trekker du fra beløpet for varen(e) som er returnert og betaler resterende beløp for å slippe ekstra purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har mottatt din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg kontakte Klarna på mail og oppgi kontonummer for retur på din ordre (husk ordrenummer). 

Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre kjøpt med fakturabetaling, må du selv kontakte Klarna for å få utsatt forfallsdatoen. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyret påløper kunden.

 

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dette innebærer med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.

Dersom du returnerer en vare som er brukt, vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi. Dersom vi mottar en vare som helt klart bærer preg av bruk og er uten merkelapp så vil ikke denne kvalifisere for tilbakebetaling. 

 

Kontakt oss på hello@qomo.no for et angrerettskjema.