Retur

 

Bytte, retur og angrerett

Hos qomo.no har du etter loven 14 dagers ubetinget angrerett fra dagen du mottar varen. Da er det viktig at man informerer oss innen de 14 dagene er utløpt. Skulle fristen være ute vil varen(e) returneres til kunde med et fraktgebyr.

 

Ved uavhentede pakker forbeholder vi oss retten til å belaste deg som kunde et gebyr på 250.- som går til å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med frakt/ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer ved fakturakjøp.

 

Undertøy og bikiniunderdeler kan ikke byttes/returneres.

 

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer tilbake til oss når den returneres. Det betyr at du som kunde er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar den. Husk å fylle ut det vedlagte skjemaet som lå ved din forsendelse, og send den til adressen som er krysset av på skjemaet. Vi anbefaler å benytte Norgespakke med sporing for returforsendelser. Husk å ta vare på sporingsnummer.

 

Bytte

Dersom du har mottatt en vare du kun ønsker å bytte i annen størrelse så anbefaler vi at du tar kontakt med oss på mail så snart som mulig, da vi må reservere størrelsen du ønsker å bytte til.  

Gjelder det bytting til annen vare så må opprinnelig vare sendes i retur til oss. Ny vare må så bestilles i nettbutikken vår.

 

Returfrakten betales av kjøper.

 

Retur og angrerett

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 14 virkedager etter at vi har mottatt returen. Du vil motta en mail med kvittering fra returen når den er ferdig behandlet. Dersom ordren er betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til samme kort som ble benyttet ved kjøp. Har du valgt å betale med faktura kan du se bort fra denne, men husk å gi Klarna beskjed om utsettelse av fakturaen for å unngår ekstra purregebyr.

 

Dersom du har handlet med faktura og returnerer deler av din ordre så trekker du fra beløpet for varen(e) som er returnert og betaler resterende beløp for å slippe ekstra purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har mottatt din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg kontakte Klarna på mail og oppgi kontonummer for retur på din ordre (husk ordrenummer). 

 

Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre kjøpt med fakturabetaling, må du selv kontakte Klarna for å få utsatt forfallsdatoen. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyret påløper kunden.

 

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dette innebærer med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.

 

Dersom du returnerer en vare som er brukt, vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi. Dersom vi mottar en vare som helt klart bærer preg av bruk og er uten merkelapp så vil ikke denne kvalifisere for tilbakebetaling. 

 

Kontakt oss på hello@qomo.no for et returskjema.